Musikskola i Stockholm

Skandinaviska Musikskolan är en privat musikskola som ligger på norra Östermalm i Stockholm.

Vi har funnits sedan 2017 och erbjuder enskild musikundervisning till barn och vuxna, från nybörjare till avancerad nivå, på en rad olika instrument. Läs mer

boberg_edited.jpg

vi lär dig spela

Sånglektioner i Stockholm

sång

Fiollektioner i Stockholm

fiol

Cellolektioner i Stockholm

CELLO

Gitarrlektioner i Stockholm

gitarr

Skärmavbild 2021-04-13 kl. 19.24_edited.

trumpet

Saxofonlektioner i Stockholm

saxofon

Pianolektioner i Stockholm

piano

DJ-skola.png

DJ

Skärmavbild 2021-06-07 kl. 16.32_edited.jpg

våra elever

Våra elever har fångats på film! Se vår "konsert" som spelades in under pandemin.

Både barn och vuxna elever uppträder.

"Elsa var glad som en lärka och tycker att Karin är en toppenlärare. Det var så roligt att höra hennes kvitter!"

Boel Nordström

Här finns vi

Hjorthagen

Skandinaviska Musikskolans lokal

Musikskolans originalstudio sedan starten finns inne hos Almeby Piano på Porjusvägen i Stockholm. Vi bjuder på en kopp kaffe eller te. Kika gärna in på Almeby Piano vid ditt besök, där kan du hyra eller köpa pianon och flyglar av hög kvalitet.

Norra Djurgårdsstaden

Skandinaviska Musikskolans lokal

Det lilla trähuset tillhör de K-märkta husen i Gasverksområdet och är troligtvis ritad av självaste Ferdinand Boberg. Huset ligger i Norra Djurgårdsstaden, och här pågår undervisning på alla våra instrument. Du kan även hyra övningsrummet för egen övning.

Östermalm

Musikaliska Nybrokajen Skandinaviska Musikskolan.jpg

Ny lokal! Nybrokajen 11. Mer information inom kort.

emkeglad.jpg

INSTRUKTÖRER

Alla musikskolans instruktörer är högutbildade på sitt instrument inom klassisk musik, jazz eller rock & pop, och professionellt verksamma som musiker.

Matilda%20Bild_edited.jpg
Jakob0%202_edited.jpg